april 26, 2024

Valve staat vanaf september geen prijzen en recensies toe op Steam Store-afbeeldingen

Valve brengt een grote verandering aan in de manier waarop ontwikkelaars hun games op Steam kunnen verkopen. Vanaf 1 september kunnen ontwikkelaars van grafische middelen die door ontwikkelaars van grafische middelen worden gebruikt in hun winkelvermeldingen alleen game-illustraties, de naam van de game en eventuele officiële ondertitels opnemen. Afbeeldingen kunnen geen recensieresultaten, namen van prijzen, logo’s, tekst voor kortingen of tekst voor een ander product bevatten.

De nieuwe regels kunnen voor sommige ontwikkelaars een drastische verschuiving zijn, omdat ze kunnen vertrouwen op beoordelingen of onderscheidingen voor hun afbeeldingen in een poging om zich te onderscheiden van het enorme aantal games dat beschikbaar is op Steam. Zelfs sommige populaire game-ontwikkelaars zullen wijzigingen moeten aanbrengen – terwijl ik dit artikel schreef, zag ik promotionele afbeeldingen van Hades En de tweede poging op Steam, inclusief prijzen.

Dit is de reden van Valve voor de veranderingen, Uit een blogpost:

Ons doel is om het voor klanten zo eenvoudig mogelijk te maken om games te vinden om te kopen en te spelen op Steam. Onlangs hebben we gemerkt dat game-ontwikkelaars meer tekst, awardlogo’s en zelfs recensieresultaten opnemen in hun afbeeldingen van grafische activa. Hierdoor realiseerden we ons dat onze richtlijnen niet zo duidelijk waren als ze zouden moeten zijn. Als gevolg van het ontbreken van duidelijk gedefinieerde regels, hebben we toevoegingen aan grafische middelen gezien die een verwarrende en soms onnauwkeurige ervaring voor klanten creëren.

Zo zijn sommige spellogo’s zelf zo klein geworden dat het voor spelers moeilijk is om de naam van het spel te achterhalen. In andere gevallen staan ​​afbeeldingen van grafische activa vol met bonuslogo’s en beoordelingen die afleidend en moeilijk te lezen zijn. Sommige capsules bevatten beoordelingsresultaten die niet langer nauwkeurig zijn. We zien ook dat deze extra tekst over de assets in de meeste gevallen alleen in het Engels wordt geserveerd, waardoor een groot deel van het niet-Engelssprekende Steam-publiek vervreemdt.

Valve stelt dat recensiecitaten, scores en onderscheidingen speciale plaatsen hebben op Steam-winkelpagina’s waar ontwikkelaars deze informatie nog steeds kunnen opnemen. Maar je ziet die misschien niet als je door Steam bladert op zoek naar iets nieuws om te spelen.

READ  Republikeinen woedend over 'groene' Xbox-update

Deze onderscheidingen moeten worden verwijderd uit: tweede poging afbeelding.
Geschoten door Jay Peters/The Edge

Valve verbiedt tekst op activa niet volledig; Je kunt nog steeds de gametitel of game-ondertitel opnemen, en in een voorbeeld in de blogpost moedigt het bedrijf het gebruik van tekst in illustraties aan om een ​​update of nieuwe inhoud voor je game te promoten. Maar alle tekst die u opneemt, moet worden vertaald in de talen die uw game ondersteunt. Jij kunt lezen De volledige documentatie van Valve is hier.

Dit is niet de eerste keer dat Valve een mandaat heeft geplaatst dat grote gevolgen heeft voor ontwikkelaars. In 2018, na enige controverse over welke games wel en niet op Steam zouden moeten worden toegestaan, zei Valve dat het het zou toestaan Alles in de winkel Behalve voor “dingen waarvan we vaststellen dat ze illegaal of ronduit phishing zijn”. Valve is sindsdien ook verbannen Blockchain-spellen en NFT’s. Maar het bedrijf heeft zijn aanbevelingen verbeterd om u te helpen zien Kleinere titels die je misschien leuk vindtwaarmee u iets nieuws kunt ontdekken terwijl u op zoek bent naar uw volgende game.