mei 9, 2024

Star Ocean: The Second Story Remake recensie: alles wat ik wilde

We hebben gezien dat Square Enix de afgelopen jaren veel geliefde RPG’s van de originele PlayStation naar moderne platforms heeft geport. Sommigen waren prima. Een paar daarvan waren teleurstellend. Geen van hen leek het bronmateriaal waarmee ze werkten echt waardig… zelfs niet Star Ocean Tweede Verhaal R. de Laatste fantasie De nieuwste versie van de gamemaker uit het verleden is niet alleen de beste versie van klassieke games ooit: het zet de nieuwe standaard voor PS1 RPG-remakes in de toekomst.

De game wordt op 2 november uitgebracht voor PS5, PS4, pc en Nintendo Switch. Star Ocean Tweede Verhaal R is de Japanse actie-RPG-studio Gemdrops’ vernieuwing van de mix van sciencefiction- en middeleeuwse fantasy-tropes uit 1998 uit Tri-Ace, waarbij de beelden zijn geüpgraded, stemacteurs zijn toegevoegd en een groot aantal nieuwe verbeteringen aan de kwaliteit van leven en boeiende gameplay zijn geïntroduceerd. Gameplay-aanpassingen. Het hielp me opnieuw verliefd te worden op een van mijn favoriete games, en bewees dat een retro-remake het origineel naar een hoger niveau kon tillen, terwijl de stijl en het gevoel behouden bleven die het in de eerste plaats zo speciaal maakten.

Hij koopt Star Ocean, tweede verhaal, p. Amazone | Beste koop | SpelStop

GIF: Square Enix/Kotaku

Je speelt als Claude, de zoon van een ruimteschippiloot die is gestrand op een middeleeuwse planeet genaamd Expel, of Rayna, een trolachtige wees met magische krachten die zich bij hem aansluit om een ​​mysterieuze asteroïde te onderzoeken genaamd de Magic Realm wiens invloed monsters heeft losgelaten. over de hele wereld. de aarde. . Je reist de wereld rond en uiteindelijk naar een futuristische zusterplaneet waar je kunt kiezen uit verschillende personages – een drieogige premiejager, een zwaardvechter die wordt achtervolgd door demonische draken – om toe te voegen aan je verzameling. Het verhaal is niet altijd gedenkwaardig, maar het komt wel op een aantal echt vreemde en interessante plekken terecht.

Er zijn meer dan honderd verschillende eindes, afhankelijk van wie je rekruteert en de status van je relatie met hen, terwijl de standaard kerkergevechten en het stampen van knoppen worden uitgebreid met een groot aantal secundaire vaardigheidssystemen waarmee je alles kunt doen, van het maken van wapens tot het spelen in een orkestspel. . Ik heb tot nu toe 10 uur met de game op Switch doorgebracht en alles is zoals ik het me herinner: veel mooier, gestroomlijnder en boeiender dan de originele game of de PSP-remaster uit 2009. Ik rijd graag rond in mijn oude Prima Sterrenoceaan 2 De strategiegids, die in sommige opzichten nog steeds verplicht aanvoelt, gezien de enorme hoeveelheid ongebruikelijke neveninhoud en barokke vaardigheidsbomen.

Geremasterde versie van de klassieke PS1-game

Star Ocean: het tweede verhaalSprite Pixel Art keert terug met een HD-touch voor personages, NPC’s en vijanden, maar de omgevingen en achtergronden zijn vernieuwd met een prachtige nieuwe 2.5 HD-look in de trant van Reiziger Octopaat. Behoudt niet altijd de levendige kleuren en texturen van de originele, vooraf gerenderde scènes. Door de nieuwe look kreeg ik echter vaak het gevoel dat ik de game weer voor het eerst aan het verkennen was. Afgezien van het schokkende uiterlijk, voelt 2D-pixelkunst versus 3D-achtergronden als het beste van twee werelden.

De kwaliteit van de nieuwe Engelse stemacteurs varieert van personage tot personage, maar het helpt leven te brengen Het tweede verhaal’s lange, gedetailleerde tekst (je kunt deze naar het Japans converteren of het geluid op elk gewenst moment uitschakelen via het instellingenmenu). De verbluffende soundtrack is ook opnieuw gearrangeerd door de originele componist Motoi Sakuraba om echte snaarinstrumenten en live muziekuitvoeringen toe te voegen. Ik geef nog steeds de voorkeur aan de kleine reverb-tracks die voor de PS1 zijn ontworpen, hoewel ik vermoed dat iedereen die voor de eerste keer naar de game komt, het warmere, diepere geluid van de game zal waarderen. Het tweede verhaal R Totaal.

Een NPC in een klein dorp zegt dat zijn lichaam vol kracht is.

Schermafbeelding: Square Enix/Kotaku

De remake schittert ook tijdens gevechten. Dit is geweldig omdat je hier bijna de helft van je tijd doorbrengt. Willekeurige ontmoetingen verschijnen nu als kleine zwevende wolken op de kaart die je kunt verrassen of volledig kunt omzeilen. Realtime gevechten spelen zich nog steeds af als chaotische conflicten, maar enkele grote veranderingen voegen nieuwe lagen van diepte toe. Vijanden kunnen struikelen als je ze vaak genoeg achter elkaar raakt, of ze ontwijken als je een nieuwe ontwijkingsmanoeuvre perfect uitvoert. Het venster is klein en wispelturig, maar het helpt de eentonigheid van reguliere aanvallen of speciale vaardigheden te doorbreken. Je kunt ook een groep verzamelbare personages uit andere games in de serie oproepen om als tijdelijke oproep te fungeren om je te helpen in de strijd. Elke keer dat je sterft in een gevecht, heb je de mogelijkheid om het gevecht opnieuw te proberen, in plaats van teruggestuurd te worden naar je laatste save.

Elke verslagen vijand laat ook lichtbollen vallen die je kunt verzamelen om tijdelijke modificaties te krijgen, zoals een schadeboost van 25 procent. Ze worden alleen geëlimineerd als je sterft of een redding mislukt, wat je motiveert om preciezer te zijn tijdens melee. Mijn favoriete functie is echter veruit de mogelijkheid om meerdere gevechten aan elkaar te koppelen als vijanden in de bovenwereld dichtbij genoeg komen. Als je dit doet, worden de gevechten aan elkaar gekoppeld, wat resulteert in het dubbele van het geld en de ervaringspunten die je aan het eind krijgt. Het maakt het slijpen veel interessanter en minder slijpen.

GIF: Square Enix/Kotaku

Het tweede verhaal Het is een lang spel vol grote kerkers, veel dialoog en een enorme hoeveelheid neveninhoud. Hoewel de klassieke RPG naar hedendaagse maatstaven nog steeds traag en opgeblazen is, stroomlijnt de remake de procedure gelukkig op een aantal belangrijke manieren. Elke dialoogscène kan worden overgeslagen, op dubbele snelheid worden afgespeeld of automatisch worden overgeslagen. De minikaart geeft je een goede locatie voor het land en bevat ook belangrijke markeringen om te voorkomen dat je verward ronddwaalt als je wordt geconfronteerd met stompe verhalen. Bovendien helpt de royale automatische opslag verloren voortgang te verminderen.

Voor de rest is het dezelfde onstuimige mix van partybuilding, itemcrafting, vechteraanpassing en zijverhalen die fans van het genre al tientallen jaren versteld doen staan. Er zijn zes hoofdspellen Ster Oceaan serie, en geen van hen heeft ooit geëvenaard Het tweede verhaalEen betoverende mix van magie, schoonheid en een overweldigende RPG-extensie van het PS1-tijdperk. De nieuwe versie geeft deze hoogtepunten perfect weer, en verbetert dramatisch op gebieden die verouderd waren. Het kronkelende, suggestieve verhaal kan nog steeds niet concurreren met rivalen uit die tijd Final Fantasy VII, Xenoggersof Suikoden II. Maar het totaalpakket is voor mij nog steeds onweerstaanbaar en is nog nooit zo goed geweest. Ik hoop alleen dat sommige van de andere originele PlayStation-RPG’s die in het verleden zijn blijven hangen, dezelfde glans kunnen krijgen die ze zo rijkelijk verdienen.

.

READ  Google stopt met Stadia Video Game Streaming Service