april 28, 2024

Review: CRKD Nitro Deck voor Nintendo Switch – Bijna geweldig, maar met één groot minpunt

Veel bedrijven hebben geprobeerd te profiteren van het probleem van het afdrijven van Joy-Con-sticks, en de gebruikelijke tactiek is om te vertrouwen op Hall Effect-technologie, die magneten gebruikt om het probleem van slijtage van componenten te omzeilen. Roselle Het nieuwste dat een driftvrije ervaring met deze technologie bevordert, is het Nitro Deck, een groot stuk plastic waar je je Switch-controller in schuift, in plaats van de controllers die je op hun zijkant legt.

Het beschikt over alle gezichtsknoppen, schouderknoppen, sticks, wat je maar nodig hebt, plus een paar extra “paddle” -knoppen aan de achterkant die desgewenst aan elke andere knop op de controller kunnen worden toegewezen. Het is zeker een erg coole functie, maar het is niet echt ons ding. Toen we echter probeerden de instructies bij het apparaat te volgen om de programmering volledig te wissen, weigerde het te werken. Een snelle blik op de ondersteuningspagina van het bedrijf hielp daarbij juist Instructies, maar als u überhaupt gedrukte instructies verstrekt, moeten deze op zijn minst accuraat zijn.

Afbeelding: Alex Olney/Nintendo Life

De controller ligt redelijk comfortabel in de hand en de bouwkwaliteit is redelijk goed. Het voelt vreemd licht aan zonder de controller, maar er is duidelijk een balans tussen bouwkwaliteit en gewicht die CRKD heeft geprobeerd aan te pakken, en zodra de controller op zijn plaats zit, voelt hij zoals het hoort. Je wilt nu toch niet met een grote, dikke aap rondsjouwen? Daarover gesproken: de manier waarop de controller wordt vergrendeld is heel eenvoudig en innovatief. Twee plastic lipjes die op de zijrails van de console zijn gemonteerd, vergrendelen zodra ze volledig zijn ingestoken en voorkomen verwijdering, tenzij de grendel aan de achterkant van het apparaat wordt ingedrukt. Dit geeft hem een ​​comfortabele, ergonomische uitstraling en is tegelijkertijd gemakkelijk in te schuiven – en grotendeels pijnloos in te schuiven – of je nu een OLED-scherm of een native controller hebt. Hoge cijfers.

READ  Het pak van Robert Pattinson verschijnt kort in de 8-jarige Batman: Arkham Knight

Wat geen “hoge score” krijgt, is het predikaat. Het is met een bepaalde marge beter dan de OG Switch, maar eerlijk gezegd is die lat al te laag gedaald. Het is ongewoon kort om ruimte te maken voor de hierboven genoemde grendel, wat betekent dat het resultaat een standaard is die werkt, maar weinig bruikbare posities heeft. Dit standaardscharnier blokkeert ook de laatste schroef aan de achterkant, waardoor niet-destructieve demontage onwaarschijnlijk lijkt, wat jammer is, en de mogelijkheden van de gebruiker beperkt als er later iets misgaat.

Ondanks dat is het Nitro Deck eigenlijk best fijn om te gebruiken; De knoppen zijn mooi en responsief, de grepen zijn stevig voor grotere handen en de grote sticks zijn een welkome verademing vergeleken met die op de Joy-Con. Goed, Vertrekken De stok is in ieder geval welkom.

CRK D-Nitro-dek 4
Afbeelding: Alex Olney/Nintendo Life

Helaas bevindt de rechter joystick zich in een nogal verwarrende positie gezien de beschikbare ruimte op het Nitro Deck. Toen we onze handen in een neutrale positie plaatsten met onze rechterduim op de gezichtsknoppen, stonden we op het punt de rechter joystick aan te raken. Godzijdank hadden we het Zojuist Adequaat Opruiming is bedoeld om onbedoelde invoer te voorkomen, maar het is eerlijk gezegd vreemd dichtbij. Het wordt nog erger als je die stick moet gebruiken, en als we eerlijk zijn, is het ergonomisch gezien een vreselijke ervaring. Voor elk spel dat constant gebruik van de rechter joystick vereist, zoals bij een shooter, merkten we dat we onze pols in een zeer gebogen hoek bogen om de beste grip te krijgen, vanwege hoe ver naar rechts (en onder) de stick is. .

Er is genoeg ruimte dat het op zijn minst een paar millimeter naar links zou kunnen staan ​​voor meer comfort (weliswaar ten koste van de symmetrie), maar in plaats daarvan is het bijna komisch ongemakkelijk om te gebruiken, zelfs voor korte periodes. Dat is erg jammer, want voor games waarbij de rechter joystick niet nodig is, is het eigenlijk een heel leuke manier van besturen, maar helaas is dit een echte dealbreaker. We hebben dit zelfs aan onze gamevrienden en familie voorgesteld om er zeker van te zijn dat het niet alleen onze handschoenen waren, maar ze waren het er allemaal over eens dat het op zijn best gênant was. Als we zeiden dat we liever een paar standaard Joy-Cons zouden gebruiken om DOOM Eternal te spelen, zou dat teleurstellend ons punt moeten maken.

READ  Waar kun je het beroemde draagbare apparaat van Sony kopen?
CRKD Nitro-dek 2
Afbeelding: Alex Olney/Nintendo Life

Nu we het toch over sticks hadden, twijfelden we helemaal niet aan de beweringen van deze fabrikant, maar omdat zoveel bedrijven Hall Effect-technologieën promoten, hebben we besloten een test te bedenken om te zien of een controller daadwerkelijk op deze duurdere technologie vertrouwt , in plaats van alleen maar oplichting, om snel winst te maken. Door krachtige neodymiummagneten dicht bij de sticks te plaatsen wanneer ze zijn ingeschakeld, kunnen we het signaal op de Hall Effect-sticks daadwerkelijk verstoren en de boel een beetje opschudden, maar niet de traditionele op potentiometers gebaseerde sticks die te vinden zijn op bijvoorbeeld de officiële Pro Controleur. Met dat in gedachten ging het Nitro Deck er zonder problemen doorheen, de rechter joystick was slecht geplaatst, enzovoort. Oef!

Als je close-ups van de achterkant van dit apparaat zou zien, zou je kunnen denken: “Waar zijn die onderdelen aan de achterkant voor?”, Waarschijnlijk verwijzend naar de “invoer” en “uitvoer” USB-C-poorten (hopelijk ). De “Ingang” is bedoeld om de console op te laden terwijl deze zich in het Nitro Deck bevindt. Een duidelijke en eenvoudige oplossing, maar het werkt moeiteloos. De “uitvoer”-poort is een andere zaak. Dit is zo ontworpen dat u het Nitro Deck als een bedrade controller kunt gebruiken wanneer de console is gedockt. Nee, we maken geen grapje.

Rocca Nitro-dek 3
Afbeelding: Alex Olney/Nintendo Life

We hebben er geen probleem mee dat dit een functie is, maar het verrast ons zeker vreemd Om een ​​poort op te nemen voor een gebruiksscenario waarvan we niet kunnen zien dat meer dan een paar spelers het gebruiken. We hebben beide poorten geprobeerd voor het geval er een soort jumper was, zodat de console kon worden gekoppeld terwijl hij deze vasthield, maar niets van wat we probeerden werkte. We kunnen speculeren dat deze poort oorspronkelijk meer toepassingen had, maar zoals de poort er nu uitziet, is het echt iets dat je bedraad in de dockmodus kunt gebruiken. Hoe vreemd.

READ  Microsoft en Activision Blizzard komen overeen de fusieovereenkomst te verlengen tot en met oktober

Ook kwamen we iets tegen dat we redelijkerwijs niet konden verklaren. Terwijl de console was uitgeschakeld maar nog steeds in het Nitro Deck zat, ging het indicatielampje plotseling branden en verdween na een paar seconden. Dit is minstens twee keer gebeurd, en hoewel we vermoeden dat dit zorgwekkend is, is het nog steeds duidelijk niet de bedoeling en vonden we het de moeite waard om te vermelden.

Het Nitro Deck is in principe een geweldig product, maar helaas is er een grote ontwerpfout waardoor we het niet kunnen aanbevelen zonder een asterisk van gigantische proporties. Als je alleen maar games wilt spelen waarbij je de rechter joystick met rust laat voor alle functies, op een paar na, dan kun je er goed aan doen om hier eens naar te kijken. Als u echter van plan bent om te spelen iets Omdat er veel gebruik van de rechter joystick nodig is en de slechte plaatsing ervan, kun je dit misschien het beste missen.

Maar goed, hij laat zich tenminste niet meeslepen.