mei 15, 2024

NHL 24 recensie – IGN

NHL 24 recensie – IGN

Als ik de NHL-serie tussen NHL 20 en NHL 23 in één woord zou moeten omschrijven, zou het ‘vintage’ zijn. Het vernieuwen van de formule tussen de jaarlijkse releases in is zeker iets waar elke sportfranchise mee te maken heeft, maar vooral de hockeyserie van EA heeft een echte inzinking gekend. Gelukkig is NHL 24 niet zo: het doorbreekt de cyclus en blaast de actie op het ijs nieuw leven in met enkele betekenisvolle nieuwe ideeën en uitdagendere bodychecks. Hoewel de gameplay actueel aanvoelt, is er helaas niet veel mee gedaan – het scala aan beschikbare modi voelt net zo standaard als altijd.

Wat de opwinding dit jaar weer in het hockey brengt, is het nieuwe systeem voor aanhoudende druk. Wanneer het aanvallende team in de aanvalszone blijft, bouwen ze langzaam de manometer op. Zodra de meter vol is, krijgen ze een boost in de nauwkeurigheid en snelheid van hun passen, terwijl de verdediging sneller te maken krijgt met uitputting van het uithoudingsvermogen. Dit voegt een laag spanning toe die de serie al heel lang nodig heeft.

Door slim met deze cyclus van burn-out om te gaan en deze in uw voordeel te gebruiken, kunt u op kritieke momenten van succes of mislukking een echt gevoel van urgentie creëren. Het valt niet te ontkennen dat de nieuwe uitlaatmotor het aanvallende team sterk bevoordeelt, maar hij is niet per se zo krachtig als het lijkt, omdat het tijd kost voordat de manometer gevuld is, waardoor de verdediging de tijd krijgt om hem te ontwijken, en het effect is tijdelijk. Niets lijkt de bezuinigingen waarmee de verdediging wordt geconfronteerd, te compenseren.

De aanval wordt beloond voor het handhaven van druk in de aanvalszone, dus waarom zou de verdediging niet worden beloond naarmate ze het net met succes blijft beschermen? Er moet meer druk en trek komen naar dit nieuwe systeem. Afgezien van deze klachten, is het een monteur die ik absoluut leuk vind, en ik hoop echt dat hij volgend jaar wordt uitgebreid. Het heeft zeker veel meer invloed op de gameplay dan het matte X-Factor-systeem dat in NHL 22 werd geïntroduceerd.

Spelers hebben een echt gevoel van momentum terwijl ze over het ijs razen.

De meest subtiele verandering dit jaar waar ik van hield, is het nieuwe op contact gebaseerde natuurkundesysteem. Lichaamscontroles vereisen deze keer meer inspanning, omdat je de controle moet verzamelen door de rechter joystick ingedrukt te houden voordat je deze kunt uitvoeren. Dit betekent dat spelers nu een echt gevoel van gewicht en momentum hebben terwijl ze over het ijs razen, waardoor elke controle lekker knapperig aanvoelt. Er zijn ook enkele risico-/beloningsstrategieën bij betrokken, aangezien u vast komt te zitten op het ijs en uzelf kwetsbaar maakt als u de cheque niet overhandigt. Op het eerste gezicht lijkt het misschien een kleine verandering, maar ik merkte dat dit me echt aanmoedigde om snel mijn speelstijl te heroverwegen, afhankelijk van hoe het spel verliep. Toen ik onlangs worstelde met de Montreal Canadiens tegen de Toronto Maple Leafs, een team met hogere defensieve statistieken, moest ik me concentreren op het timen van mijn controles op koppelingsmomenten zoals passes in plaats van op de riskantere momenten die tot een penalty zouden kunnen leiden.

READ  Apple onthult plotseling nieuwe details die de iPhone voor altijd zullen veranderen

NHL 24 introduceert ook Vision Passing, waarbij een gezichtsknoppictogram boven de hoofden van je teamgenoten wordt weergegeven, zodat je overal op het ijs meer controle hebt over je passes. Dit is een geweldig idee…in theorie. In de praktijk moet je de pass-knop ingedrukt houden, zoeken naar een goede pass-mogelijkheid, visueel registreren welke face-knop overeenkomt met naar welke teamgenoot je probeert te passen, en dat allemaal doen terwijl je probeert de tegenstander te omzeilen. dat is een beetje een multitasker. nachtmerrie. Het belemmerde de gameplay van moment tot moment, omdat het scherm er tijdens het bewegen behoorlijk wazig uitzag. Ik kan niet eens beginnen met het tellen van het aantal keren dat ik in planken werd geduwd of geschept omdat ik het te druk had met het zoeken naar de juiste knop. Erger nog, er waren genoeg momenten waarop ik de gezichtsknoppen verwarde en de gemakkelijke gameplay verpestte met visuele rommel.

Gelukkig is er dit jaar een spelmodus die eigenlijk nieuw is voor de NHL. Met HUT Moments kun je beroemde hockeywedstrijden zelf opnieuw beleven op een manier die lijkt op de Jordan Challenge of Mamba Moments in de NBA 2K-serie. Er zijn meer dan 50 momenten om opnieuw te beleven bij de lancering, en er komen er nog meer. Je kunt het historische 100e backhanddoel van Marie-Philippe Poulin spelen, dat ze eerder dit jaar behaalde, of de druk voelen om de verbluffende shootout-overwinning van Sidney Crosby tegen de Montreal Canadiens in 2005 te repliceren. Ik ben er meestal geen fan van. Deze modi zijn omdat ik er niet veel plezier in zie om na te maken wat iemand anders heeft gedaan, maar het is leuk om wat hockeygeschiedenis op een interactieve manier gepresenteerd te zien. Het is niet bepaald een baanbrekende toevoeging, maar het is een nieuwe modus met een doel – en dat is meer dan van al het andere kan worden gezegd.

READ  Beste weekenddeals: Google Pixel 7, Apple MacBooks, 4K-tv's en meer

Dit is een effectieve samenvatting van de wijzigingen die in NHL 24 zijn aangebracht naast de verwachte roosterupdates. De offline modi blijven vrijwel identiek aan vorig jaar, waarbij het grootste slachtoffer van dit gebrek aan innovatie de carrièremodus Become a Pro is, die zijn laatste grote update zag in NHL 21. De tussenfilmpjes hebben nog steeds solide animaties en er is geen stemacteurs. , waardoor het een rare sfeer krijgt, alsof je naar een tekenfilm in een pretpark kijkt en doet alsof je een gesprek voert. Andere sportgames zoals NBA 2K en de (voorheen) FIFA-serie hebben meer betrokken, filmische campagnes voor één speler, en om te zeggen dat Be a Pro in vergelijking daarmee gedateerd aanvoelt, is een understatement. Stijgen in je persoonlijke hockeycarrière moet aantrekkelijk zijn, maar een professional zijn kan je alleen maar vervelen.

De rest van de updates zijn stappen in de verkeerde richting. De wereld van Chill ondergaat dit jaar een grote verandering, omdat je niet langer nieuwe uitrusting kunt ontgrendelen door hockeytassen gevuld met willekeurige buit te openen. In plaats van lootboxes is er – wacht maar – een Battle Pass! Er is al veel gezegd over de vermoeidheid van gevechtspassen en de manier waarop games strijden om onze aanhoudende aandacht en toewijding, dus ik zal dat argument niet herhalen. Ik zal eerlijk zijn: als we dit eerste seizoen mogen geloven, zal de premium battle pass alleen bestemd zijn voor de meest toegewijde World of Chel-fans die het grootste deel van hun tijd hier al zouden hebben doorgebracht.

READ  Aston Martin Valkyrie AMR Pro maakt dynamisch debuut bij F1 Grand Prix van Bahrein

Is het beter om door de gevechtspas te komen dan te vertrouwen op op geluk gebaseerde hockeyzakken? Zeker, denk ik. Maar de afgebeelde gevechtspas voor het eerste seizoen van NHL 24 is helemaal niet indrukwekkend. De beloningen voor elk niveau komen eerder over als saaie bijzaken dan als dwingende prikkels. Sommige vieringen van de nieuwe doelpunten zijn leuk, maar eerlijk gezegd vond ik alle unieke ontgrendelbare seizoensuitrusting lelijk. Een groot deel van de beloningen wordt besteed aan kleurrijke met camouflage bedekte schedels, wat saai is. Dan is er het boze kalkoengezichtsmasker, dat je personage een kalkoensnavel geeft, voor het geval je wat nachtmerrie-brandstof wilt binnenkrijgen tijdens je hockeyspel. Je wordt beloond met een set geanimeerde uitrusting als je alle premium battle pass-levels voltooit, maar zelfs dat is saai qua ontwerp.

Ik kan me niet voorstellen dat ik in mijn agenda zit om een ​​World of Chel-kaart te pakken, wat slecht is gezien het hele doel van dit systeem is om ons terug te laten komen om seizoensgoodies te ontgrendelen. Dit maakt sowieso niet zoveel uit, aangezien ik sinds de lancering nogal wat serverproblemen heb gehad. Het probleem is eigenlijk dat het lang duurde voordat ik aan de games begon. Meer dan eens heb ik World of Chel opgestart en slechts vijf minuten gewacht totdat het in een EA-serverfoutscherm was geladen. Absoluut niet de moeite waard dit niveau van verergering.