april 25, 2024

Disney’s Weird World recensie: een heerlijk bizar familie-avontuur

Disney's Weird World recensie: een heerlijk bizar familie-avontuur

clade familie en callisto mal

afbeelding: Disney-animatiestudio’s

achter de ploeg Raya en de laatste draak Komen vreemde wereld: Walt Disney-animatiestudio’sDe nieuwste functie, een grillig cool scifi-avontuur. Het is een heerlijk exotisch juweeltje waarvan ik hoop dat het een startpunt zal zijn in de reeks verhalen over de Clade De familie die de film verankert.

in vreemde wereldRegisseur Don Hall en schrijver Qui Nguyen onderzoeken de relaties tussen vaders en kinderen in groot, eigenzinnig, Multigenerationele clade familie die leeft In een fictieve wereld enZiek van innovatieve wezens en uitvindingen. wMaak kennis met onderzoeker Clyde (Jake Gyllenhaal), Wat is Heel anders dan zijn vader, een ontdekkingsreiziger, Jaeger Clyde (Dennis Quaid). De grootste Clade is vooral bekend om zijn stad Avalonia, gelegen op Vallei tussen verraderlijke bergen. was de onderzoeker niet gemist Voortdurend blij om mee te doen aan expedities door die bergen – dus nadat hij erachter is gekomen Een buitenaardse energiecentrale die hun wereld van energie zou kunnen voorzien Kiezen Hij werd een boer in plaats van een stalker grenzen volgenEn de De Seeker en Geiger gaan hun eigen weg.

Het grootste deel van het verhaal wordt vastgelegd wanneer de onderzoeker dat is goed gegroeid met zijn clan Clade. Sinds de ontdekking van de Searcher is Avalonia getransformeerd in een eeuwenoud Eden dat past bij de milieuthema’s van Disney Parks’ Epcot. Zijn vrouw, Meridian (Gabriel Union), wel aas piloot Wie faciliteert zaken en gewassen-Groen energieveld stof. Samen fokken ze een TTRPG-Hij speelt en een zeer sympathieke zoon, Ethan (Jabuki Young White), wie is hij Bij volwassen worden en het beseffen ik belde hem Je bent misschien niet aan het boeren. Het zal duidelijk zijn Het zou de ergste nachtmerrie van een onderzoeker zijn als Ethan geen ijzerJe zult avontuurlijk zijn Net als zijn afwezige vader, als het is Hij maakt het goed door een overdreven goede vader te zijn. Seeker probeert de geweldige invalshoek van een duizendjarige vader gelijk spelen Ethans vrienden, Krijgen Hij krimpt een beetje ineen als hij de man ontmoet die verliefd is op Ethan en het probeert om veel indruk op hem te maken. Ethaan, Gelukkig, Niet het archetype van rebelse tieners.houdt van zijn ouders, Maar hij wil weten wie er buiten hen is.

Ethan bevindt zich in een vreemde wereld

afbeelding: Disney-animatiestudio’s

Het leven van de Clades staat op zijn kop als Callisto Mal (Lucy Liu), badass leider van Avalonia, verschijnt zelfs Rekruteer de Seeker op een missie aan boord van haar zwaaiende schip om de oorzaak van de druk aan te pakken de zaak: Er is iets mis met de stroomvoorziening van het groene station. De onderzoeker stemt met tegenzin in om te helpen Hoewel hij niet de wens heeft om de schoenen van zijn vader te vullen, wil hij gewoon een nederige maaier zijn. Gyllenhaal grijpt naar zijn nagels Zich zorgen maken, Overbezorgde vaderfiguurEn de Geiger-synthese’s “Gooi ze in het wild om een ​​dikke huid te krijgen onbeschoftheid.

De reis wordt een familieaangelegenheid wanneer Ethan naar buiten sluipt aOp het schip en zijn moeder achter hen aan –Voordat ze in een mysterieuze grot crashen die een surrealistisch, Ondergrondse wereld vol wilde wezens en bestaande landen In leven. na te zijn MIA voor 25 jaar, Jager Schoppen is gevonden in deze Reis naar het Midden van de aarde-voldoen aan-miauw wolvenrijken, Waar het hele gezin hun verschillen opzij moet zetten om dat te kunnen Los op hoe je hun wereld kunt redden.

Young White doordrenkt Ethan met toewijding; hij is Het schittert als het hart van de film het probeert Hij brengt zijn vader en grootvader bij elkaar en realiseert zich dit Rdingen die betaalden tussen hen Misschien inderdaad Help ze de wereld begrijpen zij wonen in Drie denkrichtingen Vervaardiging de film Een perfecte tegenhanger voor het verkennen van de manieren waarop elke generatie omgaat met de wereld om hen heen, Voor het welzijn van de mensNou hopelijk inspirerend toekomstige generaties geïnteresseerd zijn in het verbeteren van de wereld totdat ze er nog een over hebben.

clade mannen

afbeelding: Disney-animatiestudio’s

vreemde wereld Het biedt een enorm origineel verhaal met meer te ontdekken dat een beetje beperkend aanvoelde als een film, met groenblijvende thema’s die misschien beter waren onderzocht in serie. Ze heeft een geweldige baan en relaties die nieuwe horizonten openen. Ik hoopte meer Meridian en Searcher te zien samenwerken; Ze zijn zo schattig samen in de film. Dan is er Ethans verliefdheid en zijn vriendin Vrienden, die worden voorgesteld als de Games-staf en het toekomstige team; zij voelen Nog niet gebruikt Het was perfect opgezet. en yJe kunt niet beweren dat de queer-relatie een enorme focus is van de hoofdrol in de film als het niet echt speciaal is in film of Maak het officieel.

In het algemeen echter De film is een verrukkelijk familieverhaal vol hart en verwondering. Ik kan niet wachten om meer te zien Ethan Avonturen met de Clade-clan en laten we Legend (een goede driepotige jongen!) en Splat niet vergeten, Wie zijn de instant sidekick Disney Heroes? Ga naar buiten en bekijk deze film in de bioscoop, anders zal hij hetzelfde lot ondergaan als andere diep ondergewaardeerde Disney-films die niet gebaseerd zijn op een groot IP-adres zoals Maak kennis met Robinson.

vreemde wereld Opent 23 november.

Wil je meer io9-nieuws? Bekijk wanneer je het laatste kunt verwachten wonderEn de sterren oorlogenEn de Star Trek Releases, hoe nu verder DC Universe op film en op tvAlles wat je moet weten over James Cameron Avatar: Waterweg.

READ  Marissa vermoorden was een grote vergissing: 'OC'-producenten.